Pages

Sunday, October 14, 2012

Mengapa saya pilih DINAR EMAS..


Saya pilih DINAR EMAS kerana saya mahu melindungi nilai simpanan saya untuk jangka masa panjang, anda TAK PERCAYA? TAKPE? mari kita lihat..


Saya menasihati seorang sahabat untuk membeli DINAR EMAS pada awal tahun 2012, bincang punya 
bincang dia pown membeli 1 DINAR EMAS. Pada 25/5/2012 saya membantu beliau membeli 1 DINAR EMAS pada harga RM 694. Pada hari ini (post ini di buat) 14/10/2012, harga 1 DINAR EMAS adalah bersamaan RM 756. [click http://www.publicgold.com.my/v1/ untuk lebih kepastian] Dalam masa 5 bulan sahaja ia naik dalam lingkungan RM 62! Itu pada bulan ini, tapi pada bulan lepas iaitu SEPTEMBER ia mencecah RM 772, tetapi disebabkan saya post entry ni pada hari ni maka lebih baik saya letak harga semasa hari ini supaya anda semua nampak. Sekiranya anda SIMPAN wang di bank atau mana2 institusi kewangan mampukan ia memberi pulangan RM 62 dalam masa 5 bulan? Mustahil! Sebab saya dah duduk MALAYSIA ni berabad dah, xde bank yang nak bagi pulangan tinggi. Harapkan ASB, tu pon 8% setahun kena tunggu. 

Kelebihan DINAR EMAS ni banyak, yang paling ketara untuk diri saya sendiri adalah:

1. Saya tidak boleh menggunakan DINAR tersebut untuk membeli. Al maklum lah saya ni manusia, pantang tgk dalam account ada duit mesti nak beli barang. So saya perap je la DINAR ni sebagai aset simpanan sebelom saya melangkah ke bidang pelaburan yang lebih besar seperti HARTANAH dan sebagainya.

2. Mampu kawal diri dari nafsu membeli. Sebab tak kan nak beli roti canai RM 0.80 dengan DINAR?? Jenuh dia nak pulang duit baki. HaHaHa!

3. Kalau nak nikah lagi baik, buat hantaran. Tapi kene bincang dengan family pihak perempuan takut takut duit hantaran tersebut hendak digunakan untuk majlis so lebih baik bagi CASH. Macam saya, saya dah bincang dengan family tunang saya untuk menjadikan EMAS sebagai hantaran. ALHAMDULILLAH family tunang saya setuju.







Gambar MYVI ni adalah kereta saya, kenapa saya tunjuk?? sebab saya dah tukar sport rim 16'' TE37dan tayar baru pada harga RM 1600. Bayangkan kalo saya beli DINAR? boleh dapat dalam 2 DINAR EMAS.. hehehe, saya hanya nak memberitahu bahawa harga EMAS akan sentiasa naik tetapi bukan bende bende lain termasuklah sport rim ini. (p/s: saya tetap akan tukar sport rim sbb baru nampak garang, sesekali ikut nafsu apa salah nyer, lagi pon pegi tukar sport rim dengan tunang saya. Die bagi GreenLight!)

No comments:

Post a Comment